בעלי גיר רציף (CVT)? במידה וישנה בעיה כלשהי בגיר או חשד לתקלה כזאת אתם מוזמנים למכון גירים קאר גיר לבדיקה וטיפול מקצועי. אנו מתמחים במתן שירות עבור תיבות הילוכים רציפות בכל סוגי הרכבים. השירות שלנו כולל דיאגנוסטיקה ממוחשבת חינם לאחריה תקבלו עדכון אודות מהות התקלה ואם ישנה בעיה נקודתית באחד מחלקי הגיר בה נוכל לטפל ולחסוך כסף רב או אם יש צורך בהחלפה של הגיר. אנו מספקים אחריות מלאה על השירות לצד מחירים אטרקטיביים במיוחד.
גיר רציף - מידע כללי
גיר רציף -CVT זוהי תיבת הילוכים מתקדמת אשר פועלת ללא הילוכים מובנים, אלא באמצעות מנגנון אשר מתבסס על שני קונוסים אשר משנים את ההיקף שלהם באמצעות רצועות ומגע ישיר וכך נוצר שינוי ביחסי העברת ההילוך. היתרון של גיר זה הוא המהירות שלו והוא העובדה שהוא מאוד עקבי, כלומר אין בגיר זה העברות הילוכים חדות בתנאי כביש שונים ובמהירויות שונות. בנוסף לכך הגיר מתאפיין בביצועים טובים וניצול אנרגיה מירבי, כך שהוא חסכוני במיוחד. החסרון של הגיר הוא שהוא פחות מורגש, כלומר, נהגים שאוהבים להרגיש את התחושה של ההאצה עלולים ליהנות ממנו פחות.
סימנים לכך שהגיר הרציף תקול
נוזל הילוכים עכור – במידה ונוזל ההילוכים בוצי, סמיך או מלוכלך הוא עלול להוביל לבעיה בתיבת ההילוכים. במקרה כזה נצטרך להחליפו באופן מיידי בנוזל מתאים ונקי בהתאם להוראות היצרן.
ריח שרוף – במידה ועולה ריח שרוף מתוך המכונית ייתכן שזה כתוצאה מחימום יתר של הגיר. במצב כזה יש לפנות בהקדם האפשרי למכון גירים על מנת למנוע נזק חמור לתיבה ולרכב.
רעשים חריגים – רעשים שאינם נורמליים (הגיר הרציף עלול להרעיש באופן כללי) וחזקים מהרגיל יכולים להעיד על בעיה בתיבה ויש צורך לבצע בדיקה. כאשר הפתרון לתקלה יכול לנוע מהחלפת נוזל ההילוכים עד להחלפה כללית של הגיר.
דליפה – דליפה של שמן גיר / נוזל ההילוכים מתחת לרכב עלולה להעיד על בעיה בתיבת ההילוכים. לכן במידה ומזהים נזילה מתחת לרכב יש לקחת את הרכב לבדיקה וטיפול במוסך.
גיר מחליק – תופעה אשר יכולה להעיד על כך שישנו כשל טכני בגיר, תקלה באחד מהחלקים שלו או מחסור בנוזל. גש לבדיקה וטיפול למוסך במקרה כזה.
השהייה – במידה וישנו עיכוב בעת העברת ההילוכים הדבר יכול להצביע על מגוון תקלות אפשריות בתיבה וזה מצריך דיאגנוסטיקה במכון גירים.
אי העברת הילוך/גיר נתקע – יכולה להעיד על תקלה כללית בגיר/ בעיה באחד מחלקי הגיר.
תגובות לא צפויות של הרכב – במידה והרכב קופץ קדימה או לאחור, מאיץ בפתאומיות או מבצע כל מיני תזוזות לא צפויות הדבר יכול להעיד על בעיה בנוזל ההעברה או תקלה כללית.
בעיה בדיסק המצמד – דיסק זה המכונה גם דיסק חיכוך מכיוון שהוא מצופה בחומרי חיכוך אשר מאפשרים את פעולת המצד. דיסק תקול עלול להוביל לבעיה בתיבת הגיר הרציפה ויש להחליפו כל כ-100 ק”מ.
קושי בהנעה ובהאטה – במידה וישנו קושי בהתנעת הרכב או בהאטה שלו ייתכן כי ישנה בעיה הקשורה לגיר.
שיפוץ / החלפת גיר רציף (CVTׁׂ)
שיפוץ או החלפה של גיר רציף יש לבצע אך ורק במכון גירים מקצועי המתמחה במתן שירות עבור גירים אלה. מדובר בגירים רגישים יותר אשר מצריכים טיפול מקצועי, יש להשתמש בנוזל הילוכים מתאים ולשים כמות מתאימה. זיהוי דליפה גם הינה משימה מורכבת יורת בגירים אלו בגלל שהנוזל בהם הוא לא תמיד יהיה בצבע אדום בולט בדומה לתיבות אחרות. במכון גירים קאר גיר ציוד ממוחשב מתקדם לביצוע דיאגנוסטיקה מקיפה לאיתור התקלה וכן מכשור מתקדם לשיפוץ והחלפת גירים לכל סוגי הרכבים. כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי אצלנו תקבלו אבחון מדויק של התקלה וטיפול מתאים, במחירים משתלמים כולל אחריות מקיפה.