לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

גיר DSG יבש או רטוב (6 או 7 הילוכים)

תוכן עניינים

גיר (DSG, Direct-Shift Gearbox) הוא סוג מתקדם של תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים שפותחה על ידי קבוצת פולקסווגן. המערכת משלבת את היתרונות של תיבת הילוכים ידנית עם הנוחות של תיבה אוטומטית. גיר DSG קיים בשני סוגים עיקריים: יבש ורטוב, כאשר כל אחד מהם מגיע בגרסאות של 6 או 7 הילוכים.

גיר dsg יבש רטוב

עיקרון הפעולה של גיר DSG

המערכת של גיר DSG מבוססת על שני מצמדים נפרדים, כאשר כל אחד מהם אחראי על קבוצה שונה של הילוכים. מצמד אחד מטפל בהילוכים האי-זוגיים (1, 3, 5, 7) והשני בהילוכים הזוגיים (2, 4, 6). זה מאפשר החלפת הילוכים מהירה ורציפה, כיוון שבזמן שהילוך אחד משולב, ההילוך הבא כבר נבחר ומוכן להחלפה.

הבדלים בין גיר DSG יבש ורטוב

גיר DSG יבש

 

  • משמש בעיקר ברכבים קטנים יותר עם מומנט נמוך יותר
  • קל יותר ויעיל יותר מבחינת צריכת דלק
  • מתאים למנועים עם מומנט של עד כ-250 ניוטון-מטר
  • נפוץ יותר בגרסת 7 הילוכים

גיר DSG רטוב

 

  • מיועד לרכבים גדולים יותר עם מומנט גבוה יותר
  • מסוגל להתמודד עם מומנט גבוה יותר ועמיד יותר לאורך זמן
  • מתאים למנועים עם מומנט של מעל 250 ניוטון-מטר
  • נפוץ יותר בגרסת 6 הילוכים

הבדלים בין גיר 6 הילוכים ו-7 הילוכים

גיר 6 הילוכים:

  • נפוץ יותר בגרסה הרטובה
  • מתאים יותר לרכבים גדולים ובעלי מומנט גבוה
  • יכול להתמודד עם עומסים גבוהים יותר
  • בדרך כלל מעט פחות יעיל מבחינת צריכת דלק בהשוואה לגיר 7 הילוכים

 

גיר 7 הילוכים:

  • נפוץ יותר בגרסה היבשה
  • מתאים יותר לרכבים קטנים ובינוניים
  • מאפשר יעילות גבוהה יותר בצריכת דלק
  • מספק טווח הילוכים רחב יותר, המאפשר שיפור בביצועים ובחיסכון בדלק

תקלות נפוצות בגיר DSG

. בעיות במכטרוניקה:

המכטרוניקה היא יחידת הבקרה האלקטרו-הידראולית של הגיר. תקלות במכטרוניקה יכולות לגרום להחלפת הילוכים לא חלקה או לכשל בהחלפת הילוכים. סימנים לבעיה זו כוללים רעידות בעת החלפת הילוכים או כניסה למצב “חירום” של הגיר.

2. שחיקת מצמדים:

כמו בתיבות הילוכים ידניות, גם המצמדים בגיר DSG עלולים להישחק. שחיקה מוקדמת יכולה לנבוע מנהיגה אגרסיבית, אך לעתים היא מתרחשת גם בתנאי נהיגה רגילים. סימנים לשחיקת מצמדים כוללים החלקה של המצמד ואיבוד כוח בזמן האצה.

3. כשל בחיישני טמפרטורה:

גיר DSG מסתמך על חיישני טמפרטורה כדי להבטיח שהוא פועל בטווח בטוח. חיישן טמפרטורה פגום יכול לשלוח קריאות שגויות, מה שעלול לגרום לגיר להיכנס למצב “צליעה” כאמצעי זהירות.

4. רעשים ממיסבים:

לעתים, הרכיבים המכניים של גיר DSG עלולים להיכשל, ובמקרים רבים מדובר בשחיקת מסבים. במקרה זה, ניתן להבחין ברעש מטריד בזמן הנהיגה. יש לטפל בבעיה זו בהקדם כדי למנוע נזק נוסף.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר

מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק

₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן