ישנה תקלה בממיר המומנט בגיר האוטומטי? אנו בקאר גיר מספקים שירות דיאגנוסטיקה לאבחון מדויק של תקלות בגיר ובממיר לשם מתן טיפול יעיל ומדויק. אנו מומחים בתיקון / החלפת ממירי מומנט (טורק) לכל סוגי היצרנים והדגמים. השירות ניתן במחיר משתלם במיוחד וכולל מתן אחריות מקיפה וארוכת טווח.
מה זה ממיר מומנט?
“ממיר המומנט” הוא שמו של החלק במערכת ההילוכים האוטומטית המחליף את תפקודו של הקלאץ’ (הקיים במערכת הילוכים ידנית). ממיר המומנט מעביר את הכוח המתקבל מהמנוע אל תיבת ההילוכים באמצעות לחץ שמן. השימוש בלחץ שמן ולא באופן מכני כלשהו נועד בכדי לאפשר העברת כוח חלקה ונטולת הפרעות, כגון דפיקות או רעשים. במומנט קיים חלק המהווה את החיבור של הממיר למנוע, ובסיבוביו מסתובב גם השמן שבתוכו, והשמן בתורו מסובב את חלק המומנט המחובר לגיר.
מבנה הממיר
צורתו הכללית של המומנט נראית כמעין טורבינה, והוא מורכב ממבנה עגול בצורת דיסק, המכיל בתוכו את החלקים המשומנים: האימפלור – המחובר למנוע ומניע את השמן בתוך המומנט, הסטטור- מעין דיסקה בתוך המומנט המנתבת את תנועת השמן אל החלק המחובר לגיר, הרוטור – החלק המעביר את הכוח המתקבל אל הגיר וגלגלי הרכב.
תקלות נפוצות בממיר מומנט
בתור חלק מובנה בגיר האוטומטי, עשויות להתרחש במומנט תקלות הקשורות לאחד מחלקיו וכן תקלות הקשורות לאיכות הטיפול הכללי בגיר הרכב:
- עיקום הטורבינה – לעיתים מתעקמת כנף אחת או יותר באימפלור, מה שגורם לביצועים ירודים ברכב עם הרגה שהרכב “לא סוחב” ולא מפתח תאוצה.
- בעיה בסטטור – סטטור שנתקע יגרום לכך שהרכב לא יוכל להאיץ למהירות שגבוהה מ- 60 קמ”ש לערך. סטטור משוחרר יתר על המידה יגרום לכך שהרכב יתקשה להאיץ עד 60 קמ”ש (ומעל מהירות זו יאיץ כרגיל).
- שמן גיר שרוף או מלוכלך – חלקי המומנט צריכים להיות משומנים היטב, באמצעות שמן איכותי ובמצב טוב. שמן גיר שלא הוחלף מזה זמן רב יכול להפוך לבעל צבע כהה עד שחור, להיות סמיך יותר ופחות יעיל בתפקודו כחומר סיכה וקירור. חשוב להקפיד להחליף מידי תקופה ובהמלצת היצרן את שמן הגיר, בכדי למנוע בעיות בתפקוד המומנט.
- נזילת שמן גיר – מומלץ לבדוק מידי פעם האם קיימים סימני שמן בחניית הרכב. נזילה של שמן גיר תפגע במומנט ובמידה וכך יש לבדוק את מקור הדליפה ולתקנה בהתאם.
- עודף שמן גיר – בעיה נפוצה של בעלי רכב שמחליפים בעצמם את שמן הגיר, וממלאים בדרך כלל יותר מכפי הצורך: הדבר יכול לגרום לפריצה של מחזירי השמן בגיר, לנזילות ועוד. במידה ויש חשד לעודף שמן מומלץ לנקז ממנו או להחליפו מחדש במוסך המתמחה בכך.