שוק הרכבים
שוק הרכבים הינו שוק שמשתנה ללא הרף. השינויים הרבים במפעלים נעשים סביב מספר רחב של נושאים דוגמת: בטיחות, ביצועי רכב על הכביש, חסכון בדלק, הפחתה בזיהום סביבתי, נוחות ועוד.
בדגמי רכבים רבים עוסקים לא מעט בחידוש וביצור רכבים בעלי גיר רובוטי. כשמו כן הוא, מדובר על גיר שנשלט על ידי רובוט ברכב, כשהרצון הוא לחסוך בהוצאות דלק ואף בזיהום מינימלי של הסביבה. כיום יצרניות רכב רבות ציידו עצמן בדגמים הבנויים בגיר רובוטי זה.
הגיר הרובוטי
הגיר הרובוטי הוא גיר ידני, אך בשונה מגיר ידני אין לגיר הרובוטי דוושת מצמד. את תפקיד לחיצת המצמד לוקח על עצמו אותו רובוט המותקן ברכב. אותו רובוט תוכנת להעביר הילוכים על פי הוראות המחשב. המחשבה סביב גיר רובוטי הוא הרצון לנצל את יתרון הגיר הידני (חסכון בדלק וניצול מקסימלי של יכולת הרכב) אך עם הנוחות של גיר אוטומטי עבור נהג הרכב שלא צריך להתעסק בעצם עם דוושת המצמד. אותו מחשב בגיר הרובוטי ומנוע הרכב מתואמים בעבור החלפה של הילוכים וזאת תוך כדי התחשבות בפרמטרים דוגמת עומס מהירות ותוואי הדרך.
החיסרון הבולט עבור נהגים רבים להם גיר רובוטי הוא בהתרגלות הראשונית לרעיון שעל החלפת ההילוכים אחראי מחשב. פעמים רבות ימצא עצמו הנהג מופתע למול החלפת הילוך ברכב. בין אם תחושה של מכה קלה בעת החלפת הילוך לה לא היה מוכן בשל כך שהאיץ או הוריד מעט מהמהירות. אותם פעמים שאנו בתור נהגים מאיצים מעט או מאטים אך עדיין בגבול ההילוך בו אנו נוסעים,יש במקרים שהגיר רובוטי במחשב ישנה הילוך להפתעתנו.
נראה שלמול הרצון לחסוך בדלק ואף להביא לנוחות מרבית עבורנו בנהיגה תהה לאלו הרוכשים רכב עם גיר רובוטי תקופת הסתגלות לא קצרה. כזו בה נצטרך ללמוד את הרכב, את יכולת התפעול של המחשב ולהרגיש מתי הוא מעלה או מוריד הילוך. יש ותקופת הסתגלות לרכב עם גיר רובוטי תהה ארוכה יותר למול הסתגלות של רכב עם גיר רגיל או אוטומטי, אך הכדאיות של חסכון בדלק וביצועי רכב מרביים אשר שומרים על בלאי נמוך הופכים את הרעיון של רכישת רכב עם גיר רובוטי לכזה שכדאי לקחת בחשבון.
קראו גם: CAR GEARS בתקשורת