בגיר DSG משתלבות יחד שתי מערכות הילוכים: מערכת ידנית ומערכת חדישה. תיבת הילוכים זו כוללת לעיתים 6 או 7 הילוכים, ולעיתים גם יותר. יתרונותיה הבולטים של מערכת הזו הם חיסכון בדלק יחד עם ניצולת טובה של אנרגיית המנוע.
בעיות בגיר DSG
על מנת לאפשר את הפעולות הללו, מצויידת תיבת הילוכים מסוג זה במוח ומחשב גיר כחלק אחיד, שנקרא רכיב המכטרוניקס. רכיב זה מתאפיין בתחכום רב ותיקונים בו דורשים מיומנות גבוהה והבנה לפרטים של המערכת, כך שבדרך כלל עלות התיקון שלו יקרה יחסית לתיקון מחשב גיר רגיל. הודות למורכבותה של המערכת, על אף ביצועיה הטובים, לא פעם מתרחשות תקלות שונות המצריכות תיקון, המדווחות לנהג באמצעות נורת dsg מהבהבת על לוח המחוונים.
נפרט כאן את הבעיות השונות שעשויות להתעורר בגיר זה ולהדליק את נורת dsg:
- נזילת שמן – ברכיב המכטרוניקס יש שמן הדראולי המאפשר את ביצוע הפעולות. נזילה או דליפה של שמן (או לחילופין מחסור) יגרמו לנורת ה- DSG להבהב ולהתריע.
- התחממות הגיר – במקרה של התחממות הגיר מעל הטמפרטורה הרצויה – תהבהב נורת DSG. במצב כזה מומלץ לעצור את הרכב בצד הדרך בהקדם.
- חיישנים – לעיתים קיימת בעיה באחד החיישנים (או יותר) שמזדהה חום יתר בגיר בעקבות התקלה, מה שגורם לנורת dsg מהבהבת.
- בעיה חשמלית – לעיתים קיימת בעיה חשמלית במחשב הגיר, שגורמת להיתקעות הגיר על הילוך מסויים או לרעידות וקושי בעת החלפת הילוך.
לסיכום
נורת DSG מהבהבת מתריעה על בעיה במחשב או מוח הגיר. כפי שנאמר, טיפול בגיר DSG לרוב יקר, ונע בין כמה אלפי שקלים לאף יותר מ- 10 אלף ₪. האחריות הניתנת משתנה בין מוסך אחד למשנהו, בממוצע של כחצי שנת אחריות. בכל מקרה, מומלץ להגיע בהקדם למוסך ולא להסתכן בנזקים חמורים יותר לגיר, שעלויותיהם תהיינה גבוהות אף יותר.