מפעם לפעם עולה נושא שיפורי רכב לכותרות, בדרך כלל בקונוטציות שליליות. תחום שיפורי הרכב נתפש בעיני רוב הציבור כתחום אפור במקרה הטוב, ונהגי מכוניות משופרות חוששים מהמפגש עם שוטר שיחליט להוריד להם את הרכב מהכביש. כיצד נוצר מצב זה, והאם הוא מחויב המציאות? מה עמדת המחוקק, ומה המצב בשאר מדינות העולם.? מעט מידע אקטואלי בנושא – במאמר הבא.
עמדת המחוקק
מבחינה חוקית, קיימת תקנת תעבורה ישנה, האוסרת שינויים מבניים ברכב. התקנה אינה מפורטת, והפירוש שמעניקים לה השוטרים הוא כוללני, מה שמתבטא בכך שכל שינוי נחשב כבלתי חוקי. סביר להניח, שהתקנה המקורית התכוונה לשינויים מהותיים, אשר משנים את ייעודו של הרכב או הופכים אותו למסוכן ולבלתי בטיחותי, ואין זה המקרה כאשר מדובר ברכב משופר. עם זאת, בעל רכב שיוכח כי ביצע שיפורים לרכב יזכה ליחס של פושע, ורכבו יורד מן הכביש.
מה קורה בעולם?
סצנת שיפורי הרכב נחשבת לחוקית, ולכן מוסדרת ברבות ממדינות העולם. בחלקן החוק מתירני יותר ובחלקן פחות, אך מכיוון שהעניין חוקי ומוסדר – אין בעיה למשפרי הרכב לוודא שהשיפורים אותם ביצעו עומדים בדרישות החוק.
מדוע לשפר רכב?
הרכבים המיוצרים היום עומדים ברמות ביצוע גבוהות: לרכבים אחיזת כביש גבוהה, מהירות האצה וכן ניצול מיטבי של צריכת הדלק. ועדיין, באמצעות שיפורים לרכב, אתה יכול להפיק מרכבך חווית נהיגה המשתווה לזו של רכב מבוקש ויקר. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו רכב מן החלומות, אך הוא בהחלט יכול להרשות לעצמו לשפר את הרכב הסטנדרטי שלו. בנוסף לכך, יש אנשים שפשוט אוהבים את ההתעסקות עם הרכב, את החיפוש אחר החלק או האביזר המתאים, וכמובן – קיימים אלו שרוצים לבלוט בשטח.
האפשרויות לשיפורי רכב
קיים עולם שלם של שיפורים לרכב, החל משיפורים ותוספות ויזואליים כמו חצאית וג’אנטים, עבור דרך שיפורים וווקאליים בעיקרם כמו פילטרים פתוחים או מערכות פליטה ספורטיביות, וכנ”ל בשיפורים פונקציונאליים כמו תוכנת ניהול מנוע או החלפת מחשב הרכב במחשב ניהול ספורטיבי . כל משפר מבצע את השינויים שעונים על צרכיו, על פי העדפותיו האישיות. כאשר יוסדר בחוק נושא שיפורי הרכב, ניתן יהיה לבצע שיפורים במוסכים מורשים ומאושרים, וכן לבצע בדיקות שיבטיחו עמידה בתקנים.
קראו גם: טיפים לבחירת רכב חשמלי