אז מה זה בעצם תיבת הילוכים?
משמש כמתאם בין המנוע לשאר חלקי התנופה ברכב.הגיר מאפשר לשנות את היחס בין מהירויות ובין עוצמת המומנט שהם מפעילים זה על זה. מהירות הסיבוב היא ביחס הפוך למומנט, מה שגורם לכך שתיבת ההילוכים בהילוך נמוך מגביר את המניע, ומאפשר לו ביתר קלות להתגבר על ההתנגדות שההתקן המונע מפעיל נגדו.
בעת האצת הרכב אנו יכולים להבחין בהשפעת המעבר בין ההילוכים השונים, על ידי מבט במחוג מד סיבובי המנוע (מד הסיבובים לדקה) העולה ויורד לסירוגין, בעוד המהירות הנמדדת על ידי מד המהירות עולה בהדרגתיות. דבר זה נובע משינוי יחס הגדלים של גלגלי השיניים המשולבים בתיבת ההילוכים, המאפשר למנוע להניע את כלי הרכב במהירות רצויה, תוך הורדת סיבובי המנוע לרמה נמוכה יותר ככל שפוחתת ההתנגדות שמפעיל נגדו הרכב.
חשוב שנבין:
גיר זה חלק חשוב מורכב ועדין, חישוב שגוי של מומנט המנוע או התקנת חלק בצורה שגויה עלולים ליצור תקלות עתדיות שעלולות לסכן את בטחונכם בנסיעה. מאמץ יתר על מערכת הגיר האוטומטי, שימוש או טיפול שגוי, יכולים לגרום להחלשות החומרים, עלייה בצריכת הדלק, שבירה של גלגלי השיניים וקריסה מוחלטת של המערכת. בדיקה ממוחשבת חינם? פנו אלינו עכשיו בעמוד הצור קשר!