סקודה אוקטביה הינו אחד הרכבים הפופולאריים בישראל. אין ספק שמדובר בדגם רכב איכותי, אך ככל רכב גם הוא עלול להתאפיין בתקלות שונות עקב שחיקה או בלאי, כולל גיר הרכב. במאמר הבא נציג את התקלות הנפוצות ביותר שדווחו בקרב דגמי סקודה אוקטביה לאורך השנים, כשיש לקחת בחשבון שסוג וכמות התקלות יכול להשתנות בהתאם למודל (שנתון) הרלוונטי.
רשימת תקלות נפוצות בגיר סקודה אוקטביה
כשל בגלגל תנופה בעל מסה כפולה: זוהי בעיה נפוצה בדגמים הידניים של סקודה אוקטביה. הגלגל עלול להישחק ולצבור בלאי במשך הזמן וכתוצאה מכך להרעיש ולרעוד במהלך הנסיעה וכניסתו לפעולה.
דליפה בנוזל ההילוכים: דליפות שמן במערכת ההילוכים עלולות להיגרם עקב אטמים תקולים, במקרה כזה עלול להיווצר מחסור קריטי בנוזל השמן שעלול לגרום להתחממות של הגיר ולגרום לו לנזק משמעותי.
תקלות בקלאץ’ (מצמד): עבור דגמי תיבת הילוכים ידנית / רובוטית, עלולות להיווצר תקלות מצמד שונות, כגון: החלקה של הגיר, קושי בהעברת הילוכים או דוושת מצמד נוקשה.
נזק למחשב הגיר (TCU): מחשב הגיר (או מודול בקרה) אחראי על ניהול העברת ההילוכים בתיבות הילוכים אוטומטיות. כשלים ברכיב זה עלולים לגרום למעבר לא תקין של ההילוכים, השהיה של ההילוכים, או אף לכשל שאינו מאפשר כלל החלפה של ההילוכים.
תקלות בגיר אוטומטי: בדגמי האוטומטיים של האוקטביות ישנם דיווחים על תקלות נפוצות יותר הקשורות להילוכים, אם זה השהיה, החלקה של הגיר או קושי בהעברה שלהם.
כשלים במכטרוניקס: דגמי סקודה אוקטביה בעלי תיבת DSG כוללים את רכיב המכטרוניקס אשר שולט בפונקציות השונות של ההילוכים. כשלים בחלק זה (תקלת חיישן, בעיה אלקטרונית ברובוט המכטרוניקס) עלולים להוביל לבעיות שונות בגיר ובמעבר ההילוכים.
חשיבות לביצוע בדיקות וטיפולים בזמן
סקודה אוקטביה זהו רכב איכותי המצריך בדיקות וטיפולים איכותיים ובזמן. חשוב לבצע את הטיפולים אצל מוסך מקצועי המבצע בדיקות יסודיות גם בגיר הרכב. בכל מקרה של תקלה או חשד לתקלה בגיר סקודה אוקטביה (אם יש בעיה במעבר ההילוכים, רעשים חריגים, נורת אזהרה על כך ששמן הגיר מתחמם) שלכם חשוב לפנות למוסך בהקדם של איתור התקלה וטיפולה בהקדם לשם מניעת נזקים כבדים לתיבת ההילוכים.